انا والحب

 



بقلم /  جمال سعد لامه

حبيبتى انا والحب اضناى شوقا اليكى

 حبيبتى ومن الحب نامت كل احلامى

كيف لاشتاق اليكى وانتى بغربة عنى

وكيف احلامى تهجرنى وانتى عمرى

سالت الهجر عنكى ان كنتى هجرتى

وسالت نجوم ليلى وانتى كل احلامى

اين انتى واالشوق اليكى ينبض قلبى

على جناح الهوى ارسلت كل حنينى

على شاطىء حبى ويرسوكل حنينى

ياحبيبتى دون الموعد وقد ارى حبى

كم كنت واشتاق اليكى فاتانى حنينى

يا حبيبتى وملهمتى وكل من احلامى

كم اراكى انا وقد رايتك كل الامانى

انا فكم انتظر منك الهوى واحلامى

كان وعد كل القرب لى يوماحبيبى

انا احيا وبعد عذابى وحرمان قلبى

اراكى امالى وكل الامانى والتمنى

صفاء انتى بقلب اسكنه حب قدرى

كم اصفوا اليكى من الحنين فؤادى

وبعد حبى كان هجرى كل حرمانى

انت الحب الذى احيانى بعدهجرى

كيف انساك وانت كل دنيا عمرى

اراك والجمال عيون فكم تلهمنى

وبالحب والحنين انت كل عمرى

تعليقات

المشاركات الشائعة